Wednesday, February 1, 2012

Coretan Hati Malam Minggu di Shah Alam

Yaman....

Bumi dimana Ali bin Abi talib bersama Muaz diutuskan..
Negerinya diberikan hikmah dan iman...
Kata Rasul rakyatnya memiliki hati yang budiman..
walaupun sering dilihat kurang sopan...

Yaman...

Ya Allah pulangkanlah aku semula kesana..
Ingin ku tebus segala kejahatan dan dosa..
Menjadi pelajar yang bijaksana..
Bukan hanya membuang masa..

Yaman..

Hidupku kini seperti tiada makna..
Akal fikiran seperti tidak berguna..
Kerna asyik mengenang yang jauh di sana..
Ya Allah...Ya Allah...aku tiada bermaya..

Yaman...

Kau di sana...dan aku terus disini..
Memegang buku account yang sangat dibenci!..
Kononnya ilmu perniagaan yang dipelajari...
Tiada minat..tiada upaya diri...
Aku tahu bukan ilmu ini yang aku cari-cari..
Namun aku tetap di sini..sehingga ke hari ini...

Yaman..

Serulah nama ku...
Jadikanlah aku sebahagian darimu..
Hati ini telah terpaut dan ters merinduimu..
Di sini jasad dan di sanaa' ruhku..
Biarlah bersemadi di sana jasad ku...

No comments:

Post a Comment